dinsdag 27 augustus 2013

Dag 25: maandag 26 augustus 2013
We zijn in Stockholm en we staan weer op onze plek aan de Norr Mällarstrand in het centrum.
Gisteravond zijn we om 19.45 uur Zweedse tijd aangekomen. De boottocht heeft dus 11 i.p.v. 10 uur geduurd. Het was een prachtige tocht. Eerst door de scherenkust van Finland, dan een stuk open zee en tot slot de scherenkust van Zweden. Duizenden eilandjes kris kras in de zee. Tussendoor varen plezierjachten en zeilboten.

Met de vouwfietsen gaan we de stad in. In een dependance van het Nationaal Museum (het museum zelf wordt momenteel gerestaureerd, open in 2017) bezoeken we een tentoonstelling van Carl Larsson. Een Zweedse schilder uit het begin van de 20e eeuw. Hij heeft o.a. muur- en plafondschilderingen gemaakt in het Nationaal Museum, maar die zien we niet vanwege de eerder genoemde restauratie.

Daarna fietsen we op ons gemak door delen van Stockholm die we nog niet eerder bezocht hebben. Onderweg lunchen we in een restaurantje.

Onze fietstocht eindigt bij warenhuis Åhléns.